CELEBRATING LIFE IS AUSSIE

BLOG 5 | BIJNA OP VAKANTIE!

Hallo mensjes! Welkom bij een nieuwe blog! Vandaag is het woensdag 13-9 en dat betekend dat ik al 3 weekjes ik het mooie Sydney woon! En nu stellen die 3 weekjes natuurlijk niks voor als ik me bedenkt dat ik de komende 7,5 maanden (of misschien wel langer) nog niet terug naar Nederland zal komen, maar wat vliegt de tijd hier toch snel voorbij! Het ene moment heb ik het gevoel of ik hier gisteren pas ben aangekomen, maar het andere moment lijkt het alsof ik hier al maanden rondloop. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik voor het eerst The Harbour Bridge en The Opera House zag, zo onder de indruk van het feit dat ik echt in Sydney was, en nu loop ik er langs alsof het niks is, en betrap ik mezelf er soms op dat ik me echt weer even moet realiseren hoe gelukkig ik wel niet ben, dat ik het geluk heb om hier te zijn nu! Ook weet ik nog dat ik het maar helemaal niks vond dat hier links gereden werd, met het stuur aan de andere kant, en ik wist bijgod niet hoe ik hier ooit de weg zou kunnen onthouden, EN NU?! Nu rij ik hier rond alsof het niks is! Het is toch eigenlijk bizar hoe snel je jezelf thuis kan voelen, in een totaal vreemd land, aan de andere kant van de wereld, zonder je "vertrouwde" omgeving, familie en vrienden. Maar geloof me, dit is echt absoluut de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken! En ik besef me echt wel hoe gelukkig ik mag zijn! Maar lang niet alles is zo perfect hier..  Ik heb absoluut niks te klagen, begrijp me niet verkeerd! Maar voor wie dacht, dat mijn werk ik de gehandicaptenzorg zwaar en vermoeiend was, ik kan jullie vertellen, werken met kinderen is (voor mij) (de eerste paar weken) nog veel vermoeiender! Van te voren had ik er eigenlijk niet over na gedacht, hoeveel tijd en moeite het kost om vertrouwen en vooral respect van zo'n kleine mensjes te krijgen. Hoe vaak ik de afgelopen 3 weken wel niet heb gehoord, "I don't want you here" en "I'm not going to listen to you", kan ik niet meer bijhouden, maar het zijn vooral de kleine dingen die het werken met de kinderen echt bijzonder maakt. Gisteren  heb ik met Saxon(8jaar) een gesprekje gehad, de afgelopen weken kreeg ik vooral van hem naar m'n kop gegooid dat ik maar niet moest denken dat ik de baas was, en dat hij absoluut niet naar me ging luisterden. Ik heb hem proberen uit te leggen dat dat ook niet m'n bedoeling is, en dat ik hier ben om ze te helpen en een leuke tijd samen te hebben. En uit het niets zei hij "Sorry!", alsof hij me op de een of andere manier begreep. En hierna hebben we een hele gezellige middag gehad, en wat is dat is voldaan gevoel voor een au pair!

De "winter" is Australie langzaam aan gelukkig aan het verlaten, vandaag maar liefst 34graden! Vandaag heb ik mijn vrije uurtjes ook mooi op het strand doorgebracht en heb ik mijn eerste duik in de Australische zee mogen maken! En dit allemaal tussen het werken door! Wat een geluksvogel ben ik he!

In Oktober heb ik ook weer 2 hele leuke tripjes op de planning staan! Port Stephens(zandsurfen) en Jervis bay(witste strand kinda thing)! Hier verheug ik me dus enorm op! Aangezien we met een suuuuper gezellig groepje meiden hier heen gaan!

Afgelopen weekend zijn we trouwens naar Blue Mountains geweest, maar deze foto's hadden de meeste denk ik wel voorbij zien komen. Ook dit was toch echt weer even een geluksmomentje om te beseffen(ja mensen ik herhaal) HOE GELUKKIG IK VERDOMME WEL NIET BEN!

Vandaag heb ik een prachtige Australische jonge gezien, helaas was ik op dat moment aan het FILE PARKEREN! Laat dat nu toevallig iets zijn waar ik (zacht uitgedrukt) niet erg goed in ben. Hij vond het wel grappig om te zien geloof ik, ik daarentegen, schaamde me behoorlijk, en voor ik het door had was die weg. Hè balen zeg!

Mijn Australian Dream is uitgekomen, en ik probeer hier echt te genieten van ieder moment! Dus voor iedereen die blij is dat ik Nederland uit ben, ben maar niet bang want ik blijf de komenden MAANDEN nog lekker aan deze kant van de wereld!

Afgelopen week heb ik ook mijn eerste setje kaartjes op de post gestuurd naar Nederland, mensen die een ontvangen: FEEL SPECIAL! Heb €17 betaald voor 9 postzegels(!!!!!!!!!!!) Jeeee ik schrok me kapot toen ik het bedrag te horen kreeg, maar lieve schatten ik heb het voor jullie over! En voor diegene die niks in de brievenbus ontvangen, sorry maar ik ben ook maar een arme backpacker zonder geld, jullie kunnen me sponsoren, feel free!!! HAHA

Maar nu ik hier dus mijn droom aant leven ben in Aussie, ga ik ook nog gratis en voor niets naar een andere droombestemming, wanttttt beste mensen.... Zaterdag vlieg ik naar LOS ANGELES!!!! Heerlijk 2 weken vakantie vieren en doen waar ik goed in ben! Lekker niks doen en van de zon genieten en hopelijk lekker bijkleuren! De eerste week zal ik met de kids doorbrengen in een of ander gigantisch huis, en het laatste weekje heb ik lekker helemaal voor mezelf en zal ik verblijven in een hostel in MALIBU!

Nou vriendelijke lezers, ik ben er weer klaar mee voor nu.. Ik ga lekker slapen, morgen nog een dagje werken en vrijdag huphup koffertje inpakken, nog even chillen en dat HUPPPP dat vliegtuig in!

Next blog: All about LOS ANGELES.

ADIOS AMIGOSSSSS!
XOXO

Vivian

Wauw aanleg wat een leuke blog weer!!
Geniet lekker van je tijd daar. En alvast een hele fijne vakantie 😘
Heel veel groetjes vivian

Augustine wouterse

Nou meid zo te lezen heb jij het ontzettend naar je zin en dat begrijp ik ook helemaal , en dalijk nog een fijne vakantie er bij, nou wie had dat gedacht he , een hele fijne reis naar los angeles en geniet van alles wat je doet 😊😊

Mama🌹

❤❤❤

Anouk

Alweer en super leuk verhaal Ashley! Geniet van al het moois en leuks wat je mag mee maken. En natuurlijk een hele fijne vakantie in Los Angeles!! xxx

Monique

Wat een feestje daar in Australie!!! En nu ook nog naar LA!! Geniet er van dikke knuffel!!

Monique

Ash we feel very special met de post uit Australie!!! Thanx xxx